Izdavanje kvalifikovanog elektronskog sertifikata

 

Privredna komora Srbije je osnovala Sertifikaciono telo (PKS CA), akreditovano od strane Ministarstva za telekomunikacije i informatičko društvo, za izdavanje kvalifikovanih elektronskih sertifikata za fizička lica i ovlašćena fizička lica. Elektronski sertifikati se mogu koristiti za većinu transakcija u elektronskom poslovanju i elektronskoj trgovini koje se baziraju na upotrebi kvalifikovanih elektronskih sertifikata. Takve transakcije između ostalog obuhvataju:

– transakcije elektronskog poslovanja fizičkih i pravnih lica (npr. poreska prijava, prijava i odjava zaposlenih, i sl.)
– elektronsko potpisivanje dokumenata (ugovori, formulari i sl.)
– pristup bezbednim web sajtovima i drugim onlajn sadržajima
– šifrovanje i dešifrovanje elektronskih dokumenata kao i mnoge druge servise koji će biti razvijani u narednom periodu. 

Osnovne prednosti koje dobijate poslovanjem pomoću PKS CA kvalifikovanih elektronskih sertifikata su smanjenje troškova i pojednostavljenje poslovanja, smanjenje korupcije, povećanje efikasnosti u radu i konkurentnosti, povećanje transparentnosti, stvaranje povoljnog privrednog ambijenta, povećanje efikasnosti plaćanja poreza i doprinosa, prijava i odjava radnika na zdravstveno osigranje, olakšano podnošenje zahteva za kredite i sl. 

Detaljnije informacije možete dobiti telefonom na broj tel: 036 334-655, putem elektronske pošte suzana.vuksanovic@pks.rs i dragan.adjancic@pks.rs

PROCEDURA IZDAVANJA SERTIFIKATA NA KORPORATIVNOJ KARTICI PKS

Procedura izdavanja novog kvalifikovanog elektronskog sertifikata je veoma jednostavna:
1. Kliknite na dugme PRIJAVA online : Pročitajte uslove korišćenja i prihvatite ih čekiranjem polja pored reči Saglasan u donjem levom uglu ; Izaberite opciju koja vam odgovara (OVLAŠĆENO lice – u firmi ili FIZIČKO lice ili NEREZIDENT) i dobićete formu Zahteva
2. Popunite formu zahteva, proverite podatke, a zatim odštampajte popunjen Zahtev, Ugovore (2 primerka) i Profakturu

3. Zahtev i Ugovore pečatirati ukoliko se zahtev odnosi na pravno lice (pečatom tog pravnog lica ), potpisati i sa pratećom dokumentacijom (naznačenom u samoj formi zahteva) dostaviti u Sertifikciono telo PKS (poštom ili lično)

Uz Zahtev korisnik dostavlja i propratnu dokumentaciju, i to: 1.Fotokopiju lične karte odgovornog lica; 2. Fotokopiju lične karte za svako ovlašćeno fizičko lice; 3.Fotokopiju izvoda o registraciji privrednog subjekta (APR – ne stariji od 3 meseca) 4.Fotokopiju OP obrasca

Po prijemu kompletne dokumentacije i registrovanoj uplati Sertifikaciono telo proizvodi sertifikat i putem emejl poruke (na adresu naznačenu u formi zahteva) obaveštava lice kome se sertifikat izdaje, a kartica sa sertifikatom i propratnom dokumentacijom se šalje u izabrano Registraciono telo (Regionalnu komoru ili PKS), gde korisnik preuzima sertifikat LIČNO.

Rok za izradu sertifikata je 7 (sedam) dana od dana uplate i potpisivanja Ugovora o izdavanju kvalifikovanog elektronskog sertifikata. Cena korporativne PKS kartice:

Kvalifikovani elektronski sertifikat sa čitačem - 3.000,00 dinara + PDV;
Kvalifikovani elektronski sertifikat bez čitača - 2.500,00 dinara+ PDV;
Kvalifikovani elektronski sertifikat na USB tokenu - 3.000,00 dinara+ PDV.

Važna napomena: Kvalifikovani elektronski sertifikat koji generiše Sertifikaciono telo PKS SADRŽI JMBG, po pravilniku o tehničko-tehnološkim postupcima za formiranje elektronskog potpisa, koji u članu 11 navodi da je JMBG obavezan ako se sertifikat koristi za komunikaciju sa državnim organima. Sertifikaciono telo PKS ne izdaje kvalifikovane elektronske sertifikate bez JMBG, osim u slučaju kada je u pitanju nerezident - u ovom slučaju generiše se kvalifikovani elektronski sertifikat koji se može koristiti isključivo za potpisivanje završnog računa i odgovarajućih finansijskih izveštaja, kroz sistem APR-a.